Alexandru Culiuc

12 martie 2007

Culiuc.com — everybody in the casa noua

In sfirsit am lansat versiunea 2 a sitului. Ultimile trei ore au fost extreme de stresante. Nici un pas fara problem: ba serverul a murit la miez de noapte (7 dimineata ora Chisinaului), ba probleme aproape mistice cu sabloanele, iar despre compatibilitatea browserilor nici nu mai vorbesc (cu ele m-am zbatut pe parcursul intregii saptamini). In fine, pare a fi ca le-am rezolvat pe cele mai evidente. Asa ca...

Bun venit in casa noua!

In afara de schimbarile vizuale evidente, am adaugat ceva continut nou si introdus si unele imbunatatiri functionale:

  • Contacte. Nu-s ele chiar contacte, insa acum luarea legaturii cu mine este simplificata considerabil.
  • Pagina Fotografie, in care am agregat prezenta mea fotografica pe web.
  • Pagina Comentarii recente prezinta ultimile 20 comentarii.
  • Pe pagina de start, sub genericul Greatest Hits, gasiti cele mai reusite/interesante (in opinia mea) publicatii de pe acest site.
  • M-am blogiferat complet: tot pe prima pagina am adaugat citeva linkuri la alte bloguri din Moldova.
  • Lista ultimilor 5 publicatii si 7 comentarii este vizibila practic din toate paginile sitului (vezi colana din dreapta).
  • Puteti accesa arhiva sitului (dupa categorii si luni) din subsolul fiecarei pagini.
  • Fiecare publicatie este insotita de tag-uri.
  • Cautarea pe site a devenit mult mai cizelata.
  • Am facut upgrade la motorul sitului. Acum Culiuc.com este powered by Movable Type 3.34 (anterior era versiunea 3.2).

La intrare va descaltati

Fiecare casa cu cerintele sale fata de oaspeti... In cazul dat e vorba de anumite cerinte fata de clientul utilizat pentru accesarea sitului. Evident, prin "client" am in vedere combinatia platforma + browser + rezolutie de ecran. Situl a fost verificat si se priveste corect in urmatoarele browsere:

  • Firefox (Win & Mac)
  • Internet Explorer 6 & 7 (Win)
  • Opera (Win)
  • Safari (Mac)

Versiunea noua se priveste oribil pe IE5 si 5.5 (mai corect ar fi sa spun "nu se privesc deloc"), insa in finala am decis sa las balta aceste browsere vechi — 0.3% din auditoriu este o pierdere pe care sunt gata s-o accept.

Mult m-am gindit la dimensiunile sitului: formatare elastica sau fixa, si daca fixa, apoi pentru ce rezolutie de monitor. In finala am optat pentru latime fixata, optimizata pentru rezolutii de la 1024x768 in sus, dat fiind ca vizitatorii cu 800x600 nu consituie nici 4% (ce-i interesant, majoritatea lor sunt din Romania). Spre deosebire de utilizatorii IE5, posesorii calculatoarelor cu ecrane mici nu vor avea mari probleme sa acceseze continutul sitului — latimea textului de baza este de 730px.

Мы строили, строили и наконец построили © Cheburashka

Culiuc.com a aparut in mai 2005. Prima versiune a sitului a fost gindita ca una temporara, insa s-a mentinut cu schimbari minimale timp de aproape doi ani. Situl arata cam asa:

Intre timp popularitatea Culiuc.com a crescut considerabil si cam de-un an a devenit clar ca urmeaza sa remodelez situl de la zero. Insa in finala n-am facut nimic pina-n decembrie, cind am decis sa particip la Webtop. In plus, nu m-am implicat in calitate de designer intr-un proiect web serios de aproape 3 ani (prima versiunea a Culiuc.com nu poate fi calificat drept "proiect serios" din punct de vedere a designului), asa ca-mi era interesant sa verific daca mai tin minte ce-i aia HTML si, in special, CSS. Primele schite in PhotoShop au aparut tot in decembrie, insa varianta pe care o vedeti s-a conturat doar pe la inceput de februarie.

As dori sa-i multumesc pe Alexandru Bostan si Igor Cialenco pentru comentariile la versiunea de testare a sitului.

Feedback

Daca gasiti careva erori (linkuri care nu lucreaza sau nu duc unde trebuie, etc.), va rog sa-mi comunicati printr-un comentariu chiar aici. Sunt gata sa ascult si sugestii privind interfata sitului, insa nu pot garanta ca le voi implementa imediat.

Publicat: 12 martie 2007 11:26

Categorii: Personal | Web, Internet si IT

Taguri: , , ,

Comentarii (38)

1

Molda
12 martie 2007 18:23

Alexandru,felicitari!Site-ul arata mult mai profesional si acum e intr-adevar site si nu blog. Nu prea am inteles ce inseamna "personalul chisinau-turnul de fildes"...in rest nu stiu de ce dar logo-ul "alexandru culiuc" e cam sters si albul cred ca incurca.Cel putin asta e parerea mea.Culiuc scris cu rosu pe fon rosu cam nu prea se vede.Succes la WebTop.

2

Alexandru Culiuc
12 martie 2007 18:27

Molda, la "Personalul Chisinau-Turnul de Fildes" voi mai reveni (aparent e un joc de cuvinte mai putin transparent).

Logo -- am impresia ca la tine se trage versiunea veche a logotipului (de la situl precedent) din cache. O solutie ar fi sa faci refresh la pagina. Insa pentru a evita aceasta problema definitiv, am redenumit fisierul logotipului (era logo.gif, identic cu denumirea fisierului din versiunea veche), astfel incit el sa nu se mai traga din cache.

3

Molda
12 martie 2007 18:47

Bine Sandu..dar tot logo-ul e la fel.Nevermind.Dar iaca am incercat sa intru in Eseuri Fotografice si nu pot.Cheers

4

Alexandru Culiuc
12 martie 2007 18:57

Mai fa inca o data refresh -- acum la sigur n-ar trebui sa se mai traga din cache logo-ul vechi. Linkul spre "Eseuri fotografice" intr-adevat era gresit. Merci.

5

Ion Ciorici
12 martie 2007 19:37

Salut,

placut ca au ramas acelasi culori, logo e clar, dar cel mai interesant cum e evidentiata data publicarii.

p.s.in ceea ce priveste ideea ascunderii e-mailului ai dreptate, tii minte pe site-ul pe care l-ai vizitat anterior www.ion......era afisat e-mailu, vine de spam in fiece zi;).

p.s.s. ce a mai facut Klaus pe la voi?

6

Ciorici Pavel
13 martie 2007 0:53

Powered by Movable Type 3.34 & Serghei Lazo
la faza asta am cazut sub scaun :)))
de notita din copyright nu mai cred ca e cazul sa amintesc :)

7

Alexandru Culiuc
13 martie 2007 1:05

Ion, il "cunosc" pe Klaus exclusiv prin comentariile lasate de el pe acest site. N-am idee la ce te referi intrebind "ce a mai facut Klaus" pe la noi.

Pavel, vad ca ai "scotocit" situl serios. E o gluma veche de pe timpurile DNT/Design.md. :) In '99 lumea tare se mai intreba (si se indigna) la acest capitol.

8

Ion Ciorici
13 martie 2007 1:59

:)) stii este formatia/ansamblu "Surorile Ciorici", eu vad ca aici s-au adunat fratii Ciorici:).
In ceea ce priveste Klaus, am avut in vedere de Vaclav Klaus(presedintele Republicii Cehe) care a fost in vizita saptamana trecuta in SUA sa-l mai viziteze pe Greenspan, pe Buchanan shi pe Bush senior. Am scris pe la "voi", deoarece a trecut intr-o vizita scurta si pe la Harvard.

9

Alex
13 martie 2007 2:49

Da, noul site arata mai zmeuriu, I wish I could do the same.

E mai mult white-space, in special acolo unde se scriu comentariile, ceea ce ii permite unui cititor ca mine sa faca 'parse' mai usor.

Si imi place noul footer.

10

Chiril Tîscic
16 martie 2007 2:01

Imi place si mie noua imagine a sitelui. Desi si cea precedenta era foarte simpatica. Felicitari :)
... As remarca rubrica "Alte bloguri MD", care este de fapt un adevarat catalog al internetului moldav. Merci pentru aceasta.

11

Alexandru Culiuc
16 martie 2007 4:47

Chiril, multumeste-l pe Mihai Moscovici -- el a organizat catalogul de Bloguri.

12

Chiril
16 martie 2007 14:30

Dl Mihai Moscovici, multumesc pentru catalog.

13

Adrian Hâncu
16 martie 2007 18:07

Salut Alexandru,
Si felicitări! Arata bine layout-ul. Foarte "aerisit". Încă o dată felicitări!

O mică remarcă la participarea CULIUC.com la webtop, citez din Regulamentul concursului:

Capitolul VII. Juriul concursului
Art.34. Conflictul de interese poate apărea atunci când în concurs se înregistrează site-uri ale agenţiilor/companiilor din care fac parte membrii juriului sau site-uri la care aceştia au contribuit în mod direct. Organizatorii concursului vor evita pe măsura posibilităţilor apariţia situaţiilor cu conflict de interese.

Tu faci parte încă din membii juriului nu?

14

Alexandru Culiuc
16 martie 2007 18:57

Adrian, eu intr-adevar fac parte din juriu. Situatia a fost aplanata inca pina la lansarea WebTop-ului -- eu nu voi participa la jurizarea categoriei la care participa situl meu (asta a fost conditia impusa de mine cind am fost rugat sa devin membru al juriului). Aceasta masura este suficienta, deoarece juriul practic nu se va intilni in sedinte reale (o mare parte vor participa la distanta) si deci pirghii ipotetice prin care as putea sa-i influentez pe altii sunt minimale.

Da, eu cunosc unii membri al juriului (vreo 15%), insa i-as fi cunoscut chiar daca n-as fi eu insumi membru al acestui juriului (e greu sa nu cunosti lumea, daca ai fost unul din cei care au creat WebTop-ul in 2001). Deci nu obtii nimic prin excluderea mea din juriu. Si, apropo, oricare persoana implicata in Webul moldovenesc cunoaste pe cineva din juriu -- Moldova e tara mica, sa excluzi oricare legaturi intre participanti si membrii locali ai juriu este imposibil. De aceea pentru prima data o mare parte a juriului este internationala, fara nici un fel de atributii la MoldNet.

Insa in finala totul este mult mai simplu. Eu n-am de gind sa influentez pe nimeni decit prin mentinerea unui nivel inalt de calitate a acestui site (lucru pe care l-as face oricum). Si stiu (sper!) ca nici un membru al juriului n-o sa-mi adaoge puncte deoarece sunt "baiat de-al nostru". Crede-ma, sunt satul pina-n git de invinuiri/suspiciuni ca am ajuns unde-am ajuns datorita pilelor parintilor sau buneilor mei. Prima data am auzit-o in 1992, cind am cistigat un concurs pentru elevi la Soros -- a doua zi am fost oprit de o profesoara pe coridorul liceului cu intrebarea daca tatal meu este membru al bordului fundatiei. El nu era. Am auzit aceleasi intrebari dupa ce am cistigat FSA FLEX, FSA Undergrad, etc. Ramine sa fiu invinuit ca am ajuns la Harvard datorita pilelor. Doritori?

Nu stiu daca-mi va suride norocul de data asta: vad anumiti factori obiectivi favorabili, insa exista si alte situri bune (pe unii i-am indemnat chiar eu sa participe). Ultimul lucru pe care mi-l doresc este sa fiu premiat din cauza ca sunt "baiat de-al nostru". Eu nu sufar baietii de-ai nostri si oricare aluzie cum ca as face parte din ei ma scoate din sarite.

Evident, n-am cum sa te conving pe tine sau pe altii de integritatea mea sau a altor membri ai juriului. Da, Moldova e Moldova, multi moldoveni traiesc din conflicte de interese (anume ei si sunt "baieti de-ai nostri"). Insa moldovenii sunt diferiti...

15

Viorica Antonov
16 martie 2007 19:52

Sandu, eu gandesc ca lumea care bine te cunoaste si cei care s/au intersectat cu tine si/au dat bine seama cat de mult muncesti, sa incapa pentru altii ca indrumar, si nu e cazul sa te justifici pentru unde ai ajuns.
Fara munca si perseverenta nu ajungi departe, chiar sa ai si cele mai bune relatii.
Te inteleg foarte bine. Un lucru am realizat din toata treaba asta. Vorbesc cei, carora le este lene sa incerce si sa/si reevalueze capacitatile. De aia le ramine doar sa vorbeasca. Si inca una, mai exista invidia urata. Dar, in fine, incercarea le apartine.

Succese tie in continuare. Si BAFTA!!!

P.S. Se pare ca epistola de cumatrism va ramine adanc in constinta unora care asa si nu s/au ales cu nimic in perioada de tranzitie.

16

Alexandru Culiuc
16 martie 2007 22:08

Viorica, Adrian a baiat bun (si fotograf bun) si raspunsul meu nu este atit adresat lui, cit tuturor care ar putea avea intrebari la acest capitol.

17

Igor
16 martie 2007 23:58

Referitor la WebTop si Juriu.
Nu-i nici o porblema. Sandu foarte bine a explicat cum e cu Modlova. Atat cat nu participa la votarea in categoria respectiva totul este OK. Eu tot cunosc cam 20% din juriu, si pe cine-i cunosc la sigur li se rupe de factorul "bait bun si de-al nostru".

Din fericire, il cunosc personal si pe Sandu si pe Adrian. Ambii au tot respectul meu, si sunt sigur ca Adrian nu a acuzat pe nimeni, doar a intrebat, la ce are dreptul (Viorica, just trust me). Asa ca mai atent cu concluziile.

18

Adrian Hâncu
17 martie 2007 1:43

Viorica, intrebarea mea nu a acuzat pe nimeni. Am avut o intrebare si am primit un raspuns. (Alexandre multumesc mult)

Da, propun deschiderea clubului "Noi nu suferim baietii de-ai nostri" :)

PS, Primesc o eroare in partea de jos a paginii. O sa trimit cumva un screen`shot.

19

Viorica Antonov
17 martie 2007 8:17

Adrian, nu am facut nici o aluzie la tine. Am spus doar ceea ce gandesc la chestiunea mentionata de tine. Chiar imi pare rau ca te/a afectat comentariul meu.

Igor, am si eu dreptul sa fac niste concluzii.
L/am inteles corect pe Sandu, a facut o adresare celor care pun intrebari nepoliticoase in adresa lui.
M/am lovit cu asa chestii, si/l inteleg perfect.
Dar, repet, nu am facut nici o aluzie la Adrian.
Fiti si voi mai atenti ce concluzii trageti din comentarii. :)

20

Igor
17 martie 2007 10:12

Viorica wrote: Igor, am si eu dreptul sa fac niste concluzii

SURE


Viorica wrote: Fiti si voi mai atenti ce concluzii trageti din comentarii. :)

hmmmm, OK. am recitit inca o data ce-ai scris. Sa pun eu dubii pe logica care o am, si capacitatea de a scoate concluzii, dintr-un paragraf de text? I guess, NO. Si argumente de genul ca nu ai pomenit numele in text nu tin de data asta. Dar oricum, noi toti te credem ca ai avut intentii bune, si ai vorbit la general. Dar pe viitor, poate merita sa privesti textul din mai multe perspective. In general, un stil bun de a scrie este Scurt, Clar, Cuprinzator, dupa cum ne-au invatat la scoala. Ce-i drept ca Acel cuprinzator de la scoala, trebuie de impartit la zece, si atunci va iesi bine. In fine, asta deja s-a discutat undeva pe aici.

tot demult zic sa intereb. De ce in loc de liniuta "-" pui slash "/"?

21

Viorica Antonov
17 martie 2007 10:49

Igor, mersi mult pentru sugestii. A nu pune numele cuiva in comentariu, inca nu inseamna a/l provoca. Si daca totusi cineva se simte provocat, nu pot face nimic cu asta. Fara nici o aluzie la cineva concret.
Nu inteleg doar de ce vorbesti din numele tuturor? Pentru ca incep sa cred ca "noi toti" (noi toti te credem ca ai avut intentii bune) ar insemna "suntem toti de ai nostri" si cine esti tu, Viorica, ca sa ne abordezi...
Igor, vorbeste pentru tine. Pentru ca de fapt cel care ar avea tot dreptul sa/mi reproseze ceva este Andrei.
Si ma intorc inca o data la ideea ca am vorbit la general, fara a provoca pe cineva.
Dar mersi pentru sinceritate si atitudine.
Si asi vrea sa pun punct acestei discutii.

Si sa ne reintoarcem la Concurusul Webtop, care este un eveniment important atat pentru gazda paginii cat si pentru foarte multi dintre dumneavoastra.

22

Ion
17 martie 2007 12:10

Am scapat multe. Alexandru, felicitari pentru noul look al paginii.
Igor scrie: In general, un stil bun de a scrie este Scurt, Clar, Cuprinzator, dupa cum ne-au invatat la scoala.
Igor, la ce bun ai scris asta?

Eu cred ca fiecare are dreptul la opinie. Am citit si eu comentariul Vioricai. Zic ca e scoala buna. diplomatic. Dar zarva sigur ca apare. Poate a fost si o provocare din partea ei.

Am inteles din cele citite ca Culiuc.com va participa la concurs. Atunic, succese!

Pentru Viorica: Cand revii in Romania, mai treci pe la SNSPA.

23

Igor
17 martie 2007 12:55

Ion wrote: gor scrie: In general, un stil bun de a scrie este Scurt, Clar, Cuprinzator, dupa cum ne-au invatat la scoala.
Igor, la ce bun ai scris asta?

Din cauza ca deseori se scrie mult si fara continut, cu multe idei, dar fara o strucura logica in ele. Un sir de cuvinte, propozitii, dar nu si un intreg. Este stilul de a scrie in romana. Pur si simplu mor cand ascult stiri, citesc reviste, sau bloguri, de persoane "mioritice". Diplomatic zici? Sa fie asa.

Viorica - NOI TE CREDEM a fost o gluma. Imi pare rau ca nu ai prins-o ;)

si totusi, de ce "sa/mi" si nu "sa-mi"?

24

Viorica Antonov
17 martie 2007 13:12

Ion, nu stiu daca mai trec pe la SNSPA, si prin Romania anul acesta, doar daca la Otopeni sau Baneasa.

Igor, daca a fost o gluma, scuze, nu am inteles/o. Anyway, ai fost sincer si asta apreciez.
De ce "sa/mi" si nu "sa-mi", :)). Ma simt acasa pe deplin. Oare exista vreo diferenta, Igor? sau e o provocare? Pentru ca romaneste ar fi urmat intrebarea "deranjeaza?".
Sunt de acord cu tine, ca romaneste se scrie si se vorbeste in sir, aidoma italieneste.

Cele bune, mi/a parut foarte bine sa comunic cu voi toti, I mean Sandu, Igor, Andrei (Andrei, apropo, faci superbe foto, am lasat ceva comnetarii)!
Dar e timpul sa/mi strang valizele si cred ca voi reveni cam peste vreo 4 saptamani.
Succese tuturor participantilor la Concurs Webtop!

Daca voi avea posibilitate din munti sa revin cu mesaje voi face.
Stiu ca sunteti baieti buni si stilul obiectiv de analiza va reprezinta! De altfel nu asi fi aici ca sa va provoc la discutii:))Sper ca nu este suparat nimeni pe mine. :)
Pe curind!

25

Igor
17 martie 2007 20:21

Viorica wrote: De ce "sa/mi" si nu "sa-mi", :)). Ma simt acasa pe deplin. Oare exista vreo diferenta, Igor? sau e o provocare? Pentru ca romaneste ar fi urmat intrebarea "deranjeaza?".

Foarte scurt, clar si cuprinzator :)

Andrei = Adrian :)
Nu-ti fa griji, noi suntem baieti hazlii, mai degraba ne amuzam decat ne suparam ;)

26

Ion
19 martie 2007 8:34

Igor, scrie: Din cauza ca deseori se scrie mult si fara continut, cu multe idei, dar fara o strucura logica in ele.Un sir de cuvinte, propozitii, dar nu si un intreg. Este stilul de a scrie in romana. Pur si simplu mor cand ascult stiri, citesc reviste, sau bloguri, de persoane "mioritice". Diplomatic zici? Sa fie asa.

Ok. E prerea ta.
Insa eu cred ca adesea aici in Moldova se vorbeste necarturar, fara sens si cand baieti buni cu studii bune facute aici se prezinta in Romania nu pot lega doua cuvinte fara emotii. Limba romana ramane a fi moldoveneasca. Si chiar daca se incearca de a vorbi corect romaneste, deseori dau in bara pentru ca spun cuvinte care nu inteleg sensul lor adevarat. Uite, aici sunt de acord cu afirmatia ta ca vorbesc multe si in dodii.
Mi se pare ca este de prilejuit faptul de a profita si de a asculta stirile de pe posturile romanesti pentru a perfectiona limba. Sau, de facto, fiecare isi alege singur stilul de vorba. Doar ca de aici reies si consecintele.
Si referitor la blogurile mioritice. Mi-am dat seama la cine te referi, dar mi-ar fi bine sa stiu ca nu am dreptate. Eu zic, Igor, inainte ca sa faci astfel de declaratii, cand persoana este deschisa fata de tine, ar fi mai bine sa o cunosti, si apoi sa intelegi de ce e "mioritic". Si vreau sa-ti spun ca nu e doar. Nu toti avem apucaturi de reformatori, baieti tari si de beton, cum se mai zice. Suntem diferiti. Nu fac aluzii la nimeni. Am generalizat un comentariu din cele expuse de tine mai sus ca raspuns la intrebarea mea.

27

serendipity
20 martie 2007 0:06

un prieten mi-a recomandat sa privesc pe site-ul tau si sa ma conving ca ego-ul tau de "3 decenii" continue sa creasca.

Dar stii, in cazuri de acest fel, inca alte trei decenii nu vor fi indeajuns. Sper dupa absolvirea ta de la Harvard sa auzim despre realizarile tale in alte domenii decit imbunatatirea imaginii tale pe site-ul respectiv. Bafta!

28

Igor
20 martie 2007 6:08

Ion,

clar povestea veche. Limba romana, limba moldoveneasca. Romana este limba care se vorbeste in Bucuresti si la ProTV etc...

Scuzati, sunt obosit de discutii de genul asta. Vorbesc 3 limbi, si am intalnit multe nationalitati. NUMAI ROMANII au problema limbii. Numai ROMANII mi-au spus ca am accent. Culmea, ca numai romanii mi-au spus ca am accent in ENGLEZA. Da, am precum si toti emigrantii au. Si aia care mi-au spus despre accent tot au. Deacord, este important sa cunsoti limba, dar la fel de important este sa sa scrii CLAR, SIMPLU SI CONSCIS.

29

Ion
20 martie 2007 8:12

Igor,
povestea este actuala. :)) Cu referire la accent in limba engleza. Stai linisitit ca majoritatea romanilor *in speta* studenti, jurnalisti, profesori, vorbesc o engleza romaneasca, sau, mai bine zis, cu accent romanesc. Este chiar la moda treaba asta.
Un plus la toate, ceea ce am realizat eu, ca venind din Basarabia, si cunoscand la momentul cela doar engleza si rusa ca limbi straine, am putut face fata lucrurilor mai bine in aspect de studii, pentru ca capacitatea mea la surse bibliografice fiind mult mai larga. Si nu doar eu ma bucuram de acest prilej.
Si apropo, nu doar romanii au problema limbii. Sunt turcii si cipriotii, turcii si azerii, bulgarii si macedonienii, grecii si cipriotii, rusii si belorusii, etc.
Numai bine

30

Igor
20 martie 2007 8:34

Ion, spuneam de PROBLEMA LIMBII nu ca diferenta intre doua parti ale unii natiuni si probelemele dintre ele. Ma refeream la ceva mai general. In fine ...

31

Ion
20 martie 2007 8:57

igor, tocmai ma refeream la limba. De ex. bulgarii si macedonienii, sau turcii si azerii vorbesc aceeasi limba, doar ca completata cu o multime de dialecte, referitor si la celelalte exemple.

32

Igor
20 martie 2007 10:11

Ion, problemele dintre machedonieni si bulgari, turci si gagauzi, rusi si belorusi, americani si engelzi, sunt complet de alta natura. La ROMANII problema limbii este complet diferita. Este un capitol aparte in cadrul natiunii. Nu ca asta este rau, si nu ca nu trebuie sa fii mandri de limba materna, dar nici mare balamuc din asta nu trebuie de facut. Am multe cazuri in fata, si multe argumete, si am stat cu ochii peste problema asta nu un an. Chiar vara asta am citit trei reviste, una in ENG, una RU si una in RO, pe acelasi subiect, partial tehnic partial arta. Pur si simplu am fost shockat pe cat de diferit scrie lumea (ma refer la stil). Chiar si descriirile tehnice, romanii au reusit sa le scrie in forma mioritica. Oricum, cel mai haios este sa citesti noutati. Dar, nu cred ca este cazul sa discutam aici.

Eu personal imi doresc sa citesc comentarii clare, structurate si la subiect. Dar oricum este voie gazdei. Sandu scuze de off-topic.

33

Ion
20 martie 2007 11:54

Igor, imi cer scuze. Cred ca esti specialist bun, daca faci deosebiri de stil in a scrie in limba romana, engleza si rusa cu referinte in domeniul artei.
Atunci, numai comentez, si sa ma ierte gazda, pentru aceste interventii, care, recunosc, nu sunt la tema.
O zi buna!

34

Igor
20 martie 2007 12:32

Ion, aha, lingvist in a treia generatie :D Erau reviste photo, unde nu trebuie sa fii mare filolog, ca sa vezi unde-i scris bine, si unde-i scremut textul. Oricum, la rusi ma amuzeaza titlurile de la noutati: К Юрию Луценко пришли с обыском, Киргизия раскрыла убийство на американской авиабазе, Бывшего вице-президента Ирака повесят на рассвете, США потратят деньги Северной Кореи на гуманитарные цели, У нью-йоркского боулинга обвалилась крыша. Sa comparam cu cele americane: Iraq executes former VP, fire kills 62 in Russian rest home, Bush touts 'progress' on war anniversary, How a mortgage bailout would work, 'Liar loans': Woes beyond subprime, Yen gets hit by global market rebound


la romani textul (vorba multa, esenta putina, propozitii lungi, multe metafore, legaturi si paralele de doi bani). De exemplu, o stire financiara: Sectorul bancar s-a comportat, la randul sau, destul de bine, Banca Comerciala Carpatica (BCC) inchizand ziua cu o crestere de 1,68%, in timp ce Banca Transilvania (TLV) a ramas stabila la palierul de 1,09 lei pe actiune (la fel ca si vineri), iar titlurile BRD au scazut cu 0,48%.
Cresterea titlurilor BCC de ieri se datoreaza probabil in cea mai mare parte convocatorului pentru Adunarea Generala Ordinara si Extraordinara pe a carei ordine de zi se afla propunerea de majorare a capitalului social prin incorporarea profiturilor din anul 2006 si a rezervelor. Rata de distribuire a actiunilor gratuite catre actionari este de 16,54 actiuni noi la 100 de actiuni vechi detinute. Adunarea Generala va avea loc in data de 21 aprilie, la care pot participa actionarii de la data de referinta de 2 aprilie, iar data de inregistrare care va servi pentru identificarea actionarilor care beneficiaza de hotararile adunarilor generale este propusa a fi ziua de 10 mai 2007

articol complet

la americani: The Dow Jones industrial average (up 115.76 to 12,226.17, Charts) and the Nasdaq (up 21.75 to 2,394.41, Charts) composite both gained just short of 1 percent, while the broader S&P 500 (up 15.11 to 1,402.06, Charts) index gained 1.1 percent.

Treasury prices fell, raising the corresponding yields. The dollar gained versus other major currencies.

In addition to the start of the Federal Reserve meeting, Tuesday brings reports on housing starts and building permits.

After the close, it was announced that a court determined that a lower court judge was wrong to declare class-action status in a $40 billion lawsuit by Enron shareholders
full story

Si tie o zi buna.

35

Ion
20 martie 2007 13:07

Igor, Good job.
Propun sa facem un blog pe chestia asta. cel putin te amuza.
Mai adaugam si fragmente di arta studentilor de a scrie eseuri si lucrari de control. Cred ca aici Viorica va vea ce adauga, din auzite stiu ca are o experienta buna academica si este exigenta fata de cerintele pentru studenti. :)
Mersi mult pentru exemple!
Cele bune! :)

36

Dementa Simandicoasa
26 martie 2007 12:16

Un mesaj ce se presupune a fi profesionist(si plin de durere, in acelasi timp):

Draga X,

pot sa pling de durerea pe care o simt in suflet, dar cred ca nu intimplator ieri a fost eclipsa de luna, zi foarte rea din cite spun astrologii. Am vazut ca la data de 6.09 nu dovedesc sa prezint si am lasat-o balta. Mai aveam de muncit la … si de cules la calculator vre-o trei pagini de text. Mi-a fost jena sa va intreb daca imi mai dati 1-2 zile…. Telefonam incontinuu la toate telefoanele si nu-i gaseam. Am last vorba la niste copii. Cind noaptea m-au telefonat acasa le-am zis cu mare durere ca a trecut termenul si ca lasam pentru decembrie prezentarea..
Ieri fiind in alte alergaturi nu am intrat deloc in Internet. Acum cind am vazut mesajul Dumneavoastra nu am putut sa-mi revin citeva minute.- nu am stiut ce sa mai zic despre ghinioane si cum sa te lupti cu ele. Telefonez din nou la parteneri - si iar nu gasesc pe nimeni. Sper la noapte sa-i gasesc acasa... [si tot asa mai departe]

37

Roman
3 aprilie 2007 16:01

Citesc acum culiuc.com de pe WM5 Opera - nu e perfect insa e destul de bine! (just to let you know) + merge bine pe toate browserele de pe Mac OS. Felicitari. Unul dintre site-utile favorite!

By モンスタービーツ イヤホン on Jan 11, 2015

Adauga Comentariu


HTML admisibil: a href, b, i, br/, p, strong, em, ul, ol, li, blockquote, pre