Alexandru Culiuc

9 august 2010

Divertisment la Chișinău, 21-25 august. Recomandări și sugestii?

Ajung la Chișinău pe 20 august, după mai mult de doi ani de absență. Odată ce voi avea doar cinci zile pline (de sâmbătă până miercuri), încerc să-mi planific câtuși de puțin sejurul. O bună parte din planuri deja sunt făcute, dar oricum rămân câteva întrebări care țin de divertisment.

Dansuri și muzică

  1. Care din cluburile din Chișinău organizează seri de dansuri latine? Știu de „Latin Party” de joi la Booz Time; însă ei le organizează joi, unica zi a săptămânii în care nu vom fi la Chișinău. Pe Facebook mi-au scris că Decadans organizează petreceri latine duminica, dar localul pare cam „glamurnic” și vulgar.
  2. Unde se dansează muzică calitativă? Muzică „calitativă” poate include orice de la vechituri la pop modern calitativ; trans și tot felul de trash similar decad.
  3. În caz dacă apare dorința de a merge la grădina zoologică, care sunt cele mai glamurnice și en vogue cluburi din Chișinău? Tot Flamingo sau a mai apărut ceva nou?
  4. Ce cluburi de muzică live merită atenție? Ambianță plăcută, muzică calitativă, cocteiluri gustoase, lume teafără la cap. Ceva de genul Jazz Cafe 44, dar posibil puțin mai „upscale” (doi ani în urmă 44 avea o ambianță de sovok).
  5. Se prevăd careva concerte interesante în perioada 20-25 august? Zdob și Zdub sau Snails ar fi ideal, dar înțeleg că în ajun de Ziua Independenței (care probabil va include un concert propriu în programul manifestațiilor) șansele sunt minimale.

Restaurante

  1. Ce restaurante noi s-au mai deschis în ultimii doi ani? Spre exemplu, what’s up cu Paparazzi?
  2. Care dintre localurile vechi  merită atenție? Cum o duc Beer Mania, Grill House, Robin Pub? Barracuda și Cactus mai respiră?
  3. Mai la general, ce ați recomanda pentru un prânz sau cină în componență restrânsă? Important este să fie super-calitativ și să ofere o selecție adecvată de vinuri. Restaurante moldovenești decad, deoarece mama acasă oricum gătește mai bine, dar niște motive locale ar fi binevenite (exemplu: fusion dintre bucătărie moldovenească cu ceva străin).
  4. Ce local ați recomanda pentru o companie de vreo zece persoane? Bere și mâncare calitativă, prețuri rezonabile. În afară de Pani Pit, există și alte terase plăcute amplasate în centrul orașului?

Ultima întrebare: pe lângă dansuri, muzică și mâncare, ce mai oferă Chișinăul la capitolul divertisment de noapte?

Publicat: 9 august 2010 7:00

Categorii: Călătorii | Imaginea Moldovei | Personal

Taguri: , ,

Comentarii (59)

1

Quant
9 august 2010 7:34

http://allmoldova.com/en/catering/restaurants/the-flying-pig/meniu.html

not that bad. cel putin inca nu-i slimos si murdar, spre deosebire de alte locaruri cu pafos (inclusiv unul mentionat de tine in post).

2

Alexandru Culiuc
9 august 2010 8:47

Iata asta nu e serios:

[...] spre deosebire de alte locaruri cu pafos (inclusiv unul mentionat de tine in post).

Scrie concret la care local te referi. Vei face un favor mie si altor cititori.

3

Anatol Poiata
9 august 2010 9:14

Eu tot as recomanda "The flying pig". La "Cactus" in ultimul timp nu-mi place, Barracuda pare ca a murit.
E interesant si http://allmoldova.com/en/catering/restaurants/popasul-dacilor/index.html, dar nu se prea incadreaza in ce vreai tu. Incearca si "Gok-Oguz", bucatarie gagauza, multi il lauda.
Ca bucatarie incearca http://allmoldova.com/en/catering/restaurants/las-pegas/index.html.
De mult n-am fost pe la Cherry Cafe, era ok

4

Anatol Poiata
9 august 2010 9:17

Ultima întrebare: pe lângă dansuri, muzică și mâncare, ce mai oferă Chișinăul la capitolul divertismentde noapte?
Photoshooting :)
5

Leo
9 august 2010 10:03

Restaurant/Night Club "Sargon" (www.sargon.md)

6

Arina
9 august 2010 10:24

voi zice si de alea unde am fost, si de alea despre care am auzit:
Caffe Graffiti - situat pe viaduct, interior - combinatie de glamur si urban (adica graffiti pe unii pereti), destul de populat, multi straini vin pe acolo, cateva tipuri de bucatarie (japoneza, italiana si inca ceva), din ceea ce am consumat noi - am ramas multumite, selectie mica de vinuri, chelneri de treaba. intr-un timp era mai bine sa rezervi masa, in special daca vrei canapea etc.

Sargon - fost in restaurant, nu si la club. bucatarie georgiana, au si vinuri georgiene (dar nici intr-un caz sa nu luati deserturi de acolo). interior comod, se poate si cu 8-10 persoane de incaput acolo. uneori se canta. prietenele mele au zis ca clubul e ok.

cafenea relativ scumpa, dar e placut sa stai la ei...si au o selectie mare de cafele etc (au si mancare ok) - Robert's Coffee (se afla si pe Parcalab, mai jos de posta, in cladirea sky tower, si in mall).

beer mania si robin pub parca au ramas ceea ce erau.

concerte in acea perioada nu sunt.

revin.

7

Lora
9 august 2010 10:48

http://vilatulip.md/ro/restaurant_and_bar.htm
mancare thai, au si terasa. Fost doar la hotel, dar mi-a placut anturajul si deservirea

http://www.vasabi.md - mancarea gustoasa si deservirea ft buna

o lista generala de rest. aici http://fest.md/ro/locuri/restaurante

http://cocos.md/ - club recent deschis

8

Quant
9 august 2010 14:50

PP was really so, so.

9

Arina
9 august 2010 17:10

Pentru glamuros zice lumea ca trede dus aici http://www.facebook.com/pages/FAMOUS-CLUB/121349604542604

apoi mai exista chestia asta www.goa.md la Ghidighici... nu am fost, dar ceva se intampla acolo.

mai multi mi-au recomandat Dom Michelle, in special terasa.

10

Viorica
9 august 2010 17:23

Pentru cina/prinz, super calitativ in resataurant din astea clasice (interior alb steril fara tematici) select si scump recomand Marius, Eminescu, 41/1

11

Viorica
9 august 2010 17:25

Daca iti place stulul vintage, recomand http://www.vintage.md/ penru atmosfera si muzica buna, pe site gasesti programul muzical. Acolo se si maninca, dar eu n-am mincat (meniul la fel este pe site), poate cineva va face un comentariu la acest capitol.
Beer Mania, Grill House, Robin Pub - in continuare e gustos si bine. Mie imi place si PaniPitul renovat. La Paparazzi e bine. Din astea noi a fost ok la Velgar,e in centru, dar terasa e chiar in strada. Da cel mai impresionant a fost la View Café & Restaurant Nobil, www.nobil.md. Initial eram tare sceptica de invitatie imi parea foarte pompos, cel putin decorul asha si este. Dar pesonalul dragut, mincarea foarte gustoasa (bucatarul sef e un neamt)si cel mai fain a fost atmosfera romantica+ privelestea panoramica. Recomand neaparat sa te duci seara in 2 sau cel mult 4! Si preturile sunt la acelasi nivel cu cele 3 restaurante de mai sus mentionate.

12

Alexandru Culiuc
9 august 2010 18:00

Wow, cate localuri noi s-au deschis... Merci la toata lumea pentru sugestii.

Anatol (#4), photshooting ar fi cool. Si daca as sta doua saptamani, la sigur ca am face-o. Dar nu cred ca-mi va reusi decat sa fac niste fotografii pt albumul de familie.

Lora (#7), initial vroiam sa scriu ca bucataria orientala ma intereseaza mai putin (dat fiind ca cea din SUA este prin definitie mai autentica si buna), asa ca Vasabi si Tulip decad. Cocos.md insa pare interesant in ipostaza de club (iar logotipul lor este SUPER cool).

Quant (#8), interesant. Pe AllMoldova Papparazi se descrie ca ceva super-buper. E publicitate, evident, dar fotografiile prezinta un local [aparent] decent (even if tacky). Adjectivele "slimos si murdar" chiar n-au treaba in cazul unui local care pretinde la o nota de plata de 320 lei/persoana (din spusele lor).

Arina (#6, #9): Din fotografiile de pe Facebook, Famous pare tare copilaresc... sau poate eu imbatranesc. :) Goa e prea departe. Robert's Coffee arata bine, si doar la 2 blocuri de casa; will check it out. Sargon tot e foarte aproape, asa ca ar fi si asta o optiune.

Intre Sargon si Cocos, care-ar fi alegerea?

13

Lora
9 august 2010 19:35

ok, am inteles
iata inca ceva recent si fancy
primul restaurant panoramic - http://www.nobil.md/?l=ro&a=5&i=36

sper ca vei scrie si careva impresii dupa ce vizitezi localurile din Chisinau...

14

Alexandru Culiuc
9 august 2010 20:21

Lora, intentionez sa scriu pe site impresiile de la vizita, inclusiv si localurile vizitate (dar nu voi putea sa compar diferitele optiuni sugerate aici -- nu voi avea suficient timp sa le vizitez pe toate). Cum nu dai, n-am fost acasa de 2 ani; va fi interesant de comparat cu impresiile anterioare.

15

Arina
9 august 2010 22:33

Eu nu am fost in Cocos, nu pot sa compar... dar din fotografii pare mai glamur :) iata vezi foto de acolo http://www.facebook.com/pages/Chisinau-Moldova/COCOS-Prive/125873567443088?ref=ts&__a=8&
cred ca in chisinau nu e problema cu glamurul :)

mai este http://www.driveclub.md/ ... cand am fost acolo acum 2 ani ( :)) ), era ok... aveau si un fel de terasa cu muzica mai calma, jazz.

de la unii am auzit ca e ok asta http://www.allmoldova.com/en/catering/restaurants/xo-gallery/index.html ... la fel aproape de casa ta :) din cate vezi interior mai minimal, dar adesea am trecut seara pe str.Parcalab si de acolo se auzea muzica si lume veselindu-se :))

printre altele... in cluburile din moldova de obicei e muzica electronica :)

17

viorica
9 august 2010 23:04

Despre terase placute amplasate in centru. La acest capitol e chiar mica alegerea. Pu mine o terasa placuta, asta e sa fie mai retrasa si sa nu vezi strada, masini, trecatori...si PaniPitul ciar are o amplase buna. Dar am mai gasit ceva, chiar si ma retras, am fost recent intr-o duminica si erau numai 2 mese ocupate. :) Deci e pe Emimnecu terasa "Cafe-Cafe", unde cindva demult era "La bunelu". E in curte, spatioasa, cu mese mari, meniu variat.

18

Alexandru Culiuc
9 august 2010 23:41

Loft arata ok. Din fotografii se creeaza impresia ca toate localurile noi arata steril -- mentin un stil modern (curatel, relativ minimalist). Lipseste eclectica; iar putinele elemente straine sunt calculate si artificiale. Cele mai cool localuri din Boston/Cambridge ofera un melanj aparent imposibil de nou si vechi, de lux si chestii ieftine.

19

Arina
9 august 2010 23:42

deh... astea mi-au atras mie atentie, ca-mi place minimalismul :)
dar daca stai si cercetezi pe aici http://www.allmoldova.com/en/catering/catalog.html , cred ca gasesti mai pe multe gusturi.

printre altele, am mai fost aici http://fest.md/ro/locuri/cafenele/cafe-lavazza-club si mi-a parut dragut. are subsol, un mic parter (etaj 1) si etaj 2.

20

Rodica
10 august 2010 1:29

Loft si Marius- 2 restaurante cu mincare foarte calitativa, creata de shef-bucatar in stil inovativ si cu pretentii la "the ultimate culinary art". Bucatele is in stil francez.
E linishtit in interior, e frumos, luxos si scump anturajul, de obicei foarte putina lume si preturi scumpe.
Daca vreai o seara calma/romantica si o mincare care ii satisface pe gurmani si eshti gata sa plateshti pretul- le recomand pe ambele la maxim.

Pentru sotia ta insa ar trebui ceva un pic mai autentic si mai aproape de Est. Deci cred ca ar fi o idee buna ceva caucazian. La acest capitol cele mai bune sunt
Alaverdy si Kavkazkaya Plennitza. La ultima, daca te duci in zi de weekend veti prinde si show in centrul terasei cu dansuri georgiene interpretate de un ansamblu de copii/tineri.
La fel, la Kavk.Plenn. sa nu omiti "osetrina tandir". Peshte la gratar super de gustos cum rar gaseshti chiar in orice alte tari.

Toate 4 localuri de mai sus au colectzii de vinuri variate si bune.


Barracuda si Cactus mai respira dar cred ca-s pe ultima suta de metri. Nici pentru comparatie nu merita sa intri in ele.
A fost mentionat Vasabi pe aici,- it's shit.
Din oriental in Md a fost si ramine calitativ doar Noori. Insa daca ai posibiliatatea sa maninci sushi in SUA, sa le cauti in moldova e crazy. La Noori insa se poate de dus pentru desert si vre-un vin/shampanie de desert- sunt super.

Un quick-bite de calitate si cu deservire- du-te la Malldova in cafeneaua de la etajul 1 sau la eajul 4 sint multe optiuni.

Foarte autentic, gustos, ieftin si in stil de "revenit acasa" bun- du-te la blinele la "Foisor" in parcul de la Rishkani. Un lunch acolo ii va arata sotie-s tale si chisinaul cu parcurile verzi si cuplurile plimbindu-se acolo si mincare localnica de gen fast-food dar gustos si sanatos.

Cluburi:
Drive. E la moda si in top-peak alegerea tuturor. E curat, e bun service, o armata de security cum n-am mai vast si deci e ordine. In rest desigur e dezmatz, dar in toate cluburile din md e la fel acest dezmatz.
Flamingo a ramas cum a si fost, acelasi, nimic interesant.

Noaptea in Chisinau mai poti sa te distrezi la:
bowling/billiard.
casino.

Daca iti faci planul la vre-un local la care vreai o opinie in particular, intreaba, eu cred ca le-am testat pe toate. Cindva ar trebui sa scriu pentru- Travel Advisor sau Lonely Planet ;)


21

Alexandru Culiuc
10 august 2010 7:11

Rodica, mersi mult pentru recenziile detaliate. Dacă-mi permiți, mai exploatez experiența ta bogată.

La capitolul cluburi de dans: ce zici de Drive vs. Sargon vs. Cocos?

Alte terase decat cele pomenite mai sus?

Loft pare să fie o opțiune interesante și, aparent, stilată (nu degeaba a atras atenția Arinei). De Marius nu pot spune nimic, căci nu le-am găsit site-ul, iar AllMoldova oferă doar info de contact. Nu știu însă pe cât de mult mă atrage bucătăria franceză clasică -- după Moldova vom mai călători, inclusiv >1 săptămână în Franța (deci cu bucătăria franceză ne descurcăm și fără contribuția localelor din Chișinău). Are Loft (sau Marius) măcar ceva iz local? Mă întreb dacă sunt unicul care visează la un fusion franco-moldovenesc. Ok, posibil „visează” e prea de tot, dar cred că, în calitate de garniră, plăcintele s-ar combina de minune cu bucatele franceze tradițional acoperite in sosuri grase.

Dupa cum am scris mai sus (vezi #11), bucataria orientala „a la moldave” nu ma intereseaza, anume din considerentele enumerate de tine. Parintii traiesc vis-a-vis de Nori; nici o dată n-am fost curios să trec pe-acolo.

Bowling/billiard/casino sunt "generic entertainment" care nu au aromă locală, așa că decad automat.

22

Cristina
10 august 2010 12:43

Am vazut ca ai zis sa nu-ti propunem localuri nationale, dar totusi poate te va interesa sa vezi 2 localuri mai noi,pu un pahar de vin bun (de la purcari, ca e cel mai bun la noi) cu placinte si muzica live. Vatra Neamului e un rastaurant-muzeu http://www.vatraneamului.md/ cu mai multe sali ce NU sunt decorate in stilul national-taranesc ci au stilul Basarabiei aristocrate. Al doilea e cu tematica istorica http://www.allmoldova.com/ro/catering/restaurants/popasul-dacilor/index.html, dar la el la sigur n-ai sa mergi ca nu este in centru si e cam departe pe linga zoo.

23

Arina
10 august 2010 14:05

vara, destul de des, e jazz jam session la terasa Maestro (nu prea imi plac mesele+scaunele acolo, dar atmosfera e ok)

24

oti
10 august 2010 15:50

Intrebai de Paparazzi... Mie mi-a placut. Se mananca bine. Rata cu sos de fructe de padure. Cheesecake adevarat. Mi-a placut si muzica. Te simti cumva rupt de lume. Drive-ul e ok, dar e mai mult pentru uitat la gagici, decat pentru dans. Flamingo e mai fain ca poti sa te uiti si la gagici, dar e loc si de dans :). Cactusul ramane in continuare pe harta, ca si Grill House, de altfel. Popasul Dacilor terasa frumoasa de stat seara, cand se trece zapuseala si vine vantul si racoarea. Loft - fitzos. Glamur moldovenesc.

25

Alexandru Culiuc
10 august 2010 18:37

Heh... Câți comentatori, atâtea și opinii.

Ref. la cluburi de dans -- chiar nu exista opțiuni care nu ar fi calificate drept meat market?

P.S. Falling behind the curve (a.k.a. îmbătrânesc) -- n-am idee ce înseamnă „fitzos”.

26

Rodica
10 august 2010 19:24

Alex, Loft si Marius sint ambele in aceeasi gama de anturaj si mincare. Ambele stilate si rafinate. Nu vei gasi acolo fusion, din pacate. Placinte ei nu au. Meniul lor va fi de vre-o 20 de puncte, dar fiecare din ele este foarte foarte gustos.
Mie imi plac ambele localuri, si am fost de mai multe ori si la unul si la altul, insa cind traiesti in Chisinau si alegerea e limitata, te saturi de una , mergi in alta parte. Tu, cum vii pe citeva zile, iti ajunge sa vizitezi unul din ele. Eu as zice sa te duci la Marius, ca poti sa iai o masa linga geam (ferestrele sunt foarte mari) si vei avea o priveleshte spectaculara a strazii Eminescu.

Cu fusion- tu intradevar iti faci cam multe iluzii. Adica poti alege ceva de gen- Curtea Vinatorului- meniul va fi fusion, dar mincarea in farfurie va fi bred. Nici galushtele nu vor fi galushte, nici salata din fructe de mare nu va fi ceva comestibil.

O varianta care ar putea "slightly" sa coresunda cerintii tale poate fi Cerbul de Aur. Adica poti gasi si fois gras la dinsii, si ceva zakuska de-a noastra, si blinelele lor sint nemaipomenit de superbe. Ei vor avea si mors, kvas etc. Anturajul, in caz de nu ai fost- spatiu mic, foarte comod si ospitalier, camin cu foc viu (iarna evident) si decoratii vinatoreshti pe pereti - cerbi, ursi etc.
Iarasi, placinte aici nu cred sa fie..

Eu sint de acord cu tine ca mincarea noastra traditionala o savurezi si acasa si nimeni nu o face mai bine ca mamica. Cristina a enumarat localurile cu culinarie moldoveneasca, are dreptate in tot ce spune.
Dar cum ti-am mai zis, o alternativa buna ar fi ceva orientat spre caucaz. De ex. la Alaverdy in loc de placinte sa iai Hachapuri- it's out of this world. Tot la ei- kaklyany - vinata cu nuca- foarte gustos.

Terase:
Nobil Club (hotel), au terasa sus, cu "view". View ii mai bine sa-l admiri ziua p/u ca noaptea in Chisinau view nu-i impresionant din cauza lipsei de lumini asupra orasului.
La Roma- mult spatiu afara, este si un havuz mic daca nu greshesc.
In rest, is multe ele, terase, si unele is amplasate frumos, dar p-u mine calitatea mincarii e cea mai importanta si de aceea restul teraselor le privesc ca loc strict pentru suc/ceai/bere, iar pentru asta nu conteaza ce local, conteaza amplasarea si deservirea.

Cluburi.
Le-as plasa asa Cocos, mai sus ca el Sargon, mai sus ca el Drive. Adica te sfatui Drive. Nu vei regreta nici Sargon dar e mai restrins ca spatiu.


Distractii de noapte cu aroma locala ar putea fi la noi doar o nunta sau cumatrie, ceea ce desigur i-ar placea unui strain sa vada. In rest e greu sa faci entertainment pe la noi daca elimini optiunea restaurant/club.
Clasic scenariu pentru straini in md- vinurile. Intre Cricova si Mileshtii Mici ti-o recomand pe ultima. O excursie prin galerii, si ghidul povestind despre vinuri (imi pare ca fac si in engleza), si apoi o masa cu bucate traditionale, degustare de vin si lautari. Lautarii de la mileshti- super talentati!

Voi fi bucuroasa daca sfaturile mele iti vor prinde bine.

27

Rodica
10 august 2010 19:32

Din pacate, nu. Nu este club in md fara de meat market. Flamingo e unu dintre cele mai vestite, acolo tranzactiile chiar se arunca in ochi. La fel si Deja Vu, acela e semi-bordel in opinia mea.
De altfel si restul cluburilor sint cam la fel. Si Drive-ul mentionat de mine tot. Cel putin acolo spatiul e un pic mai mare si poti sa te focusezi pe distractia in compania ta proprie.

Fitzos- are in vedere fata (sau domnul, iaca nu-i pot descifra nik-ul) ca e cu multe pretentii. Sint de acord, cind sa-u investit milioanele in design-ul localului- au fost facute pretentii la elita cea mai superioara.
Dar daca cauti atmosfera calma, deservire buna, ambianta placuta, mincare foarte gustoasa si exclusiva (ceea ce pe la noi ii rar), nu vad de ce pretentiile ar fi un lucru rau.

28

Quant
11 august 2010 2:46

PP := Pani Pit

29

Alexandru Culiuc
11 august 2010 4:09

Igor, spre regret, nu-i local amplasat tot atat de comod si cu ambianta tot atat de placuta ca PP; punctul perfect pentru intalniri la o halba de bere + apetizers (ma refer la terasa; salile nu ma atrag deloc).

30

Viorica
11 august 2010 12:10

Eu vad ca nimeni nu are experienta terasei Cafe-Cafe de pe Eminescu (vizavi de Marius) si eu continui s-o recomand pu ca e amplasat discret in centru buna pu bere dar si bucataria sa fusion. Eu am mincat acolo clatite cu fois gras si dulceatza, in meniu era si renumitul salat Olivie ;)si sushi...Nu ai sa gasesti publicitate la acest local pe netul md, deoarece stpinii localului nu au acest scop, pentru ca o duc bine si asa. Uite aici este citeceva despre local http://www.anothertravelguide.com/, dar terasa a aparut mai recent.

31

Ion
11 august 2010 19:15

Viorica de acord cu tine, am fost în iunie acolo, mi-a plăcut. Ambianţă liniştită, muzică super, meniu aşa-şi-aşa.
Faptul că sunt aproape de str. Puşkin i-ar conferi un avantaj.

32

Otilia Canter
12 august 2010 21:44

Alexandru buna,

Long time...
Te-am gasit print intermediul taticului tau, care de altfel e si onomastic azi, ii dorim multi ani inainte!

Or ai multe opinii si sugestii,ma dau si eu cu parerea: eu cel mai bine ma simt la bunica la tara, care de altfel implineste 97 pe 14 august... ciorba ei e incomparabila, iar atmosfera din preajma satelor de bastina a parintilor este ceva atat de unic si pretios ca incerc sa savurez fiecare clipa, de cate ori avem ocazia sa mergem acasa.

Sper ca esti bine, poate de gasesc si pe FB!
ai grija,
Otilia

33

Alexandru Culiuc
12 august 2010 22:05

Otilia, long time indeed...

Buneii (de ambele părți) s-au mutat definitiv la Chișinău încă în anii cincizeci-șaizeci. Și nici măcar nu s-au mutat de la sat (ci din Bălți), așa că niciodată nu voi avea ocazia să savurez „atmosfera din preajma satelor de bastina a parintilor”, deoarece asemenea sate nu există. Iar ca să ma bucur de compania buneilor n-am decât să traversez Parcul Catedralei, lucru pe care intenționez să-l fac de mai multe ori pe parcursul sejurului la Chisinău.

P.S. Tata a fost onomastic (mai mult ca atât -- jubiliar) ieri. :)

34

Anatolie
13 august 2010 23:46

O tara intreaga traiesti in dezmat si foame, 1/3 din copii sunta fara ambii parinti, 2/3 sunt fara un parinte. Oamenii cu casele inundate si stau cite 10 familii intro casa etc - what's the point of ur PhD?! NONE! 'The intelectual tradition is of servility to power[...]" (N.Chomsky). Culiuc, culiuc esti anesteziat si tu ca si cele 10% din moldoveni care duc o viata de lux in cea mai saraca tara din Europa.

35

Alexandru Culiuc
14 august 2010 0:45

Anatolie, m-ai decepționat. Așteptam un asemenea comentariu mult mai devreme. Dar mă surprinde că provine de la cineva care actualmente se află în Danemarca – să înțeleg că ai plecat încolo din dragoste de patrie? Dacă nu, fii amabil și dispari cu tot cu ipocrizia ta.

36

Viorica
14 august 2010 1:25

Chiar e inervant! De inundatii au avut parte multe tari- dar viatza continua! Haidet sa protestam si nu mai consumam nimeni in tara asta saraca si o sa vedeti cum imediat se va imbogati??? Da Anatolie?

37

Boris
14 august 2010 2:09

Alexandru si Viorica, cred ati putea sa recunoasteti ca Anatolie are totusi un sambure de adevar in ceea ce spune, desi nu e absolut la subiectul lansat de Alexandru (recomandari si sugestii pentru diverstisment in Chisinau).

Alexandru are un potential mare pe care si l-a crescut prin eforturi personale de a obtine un PhD de la una dintre cele mai bune universitati din lume.

Acest potential impune si o obligatiune mai mult morala de a da ceva inapoi.

E frumos ca Alexandru creeaza un model, un punct de reper, o sursa de inspiratie pentru multi tineri (si nu numai tineri) din Moldova. Unele articole pana in 2009 au fost scrise foarte bine, cu analize detaliate.

Totusi, Alexandru, ai putea face ceva mai mult? Spre exemplu, as vrea sa citesc si sa discutam o analiza macroeconomica completa a Moldovei, cu recomandari pragmatice. Sau vreun alt subiect cu implicatii practice pentru cei din tara?


38

Ion
14 august 2010 10:04

Boris,
nu cred ca s-ar merita să se ostenească Alexandru.
Oricum nimeni nu va tine cont de ce spune el din executiv.
Altceva dacă Alexandru ar ţine nişte prelegeri pentru cei care vor să cunoască. Deşi...
Nu văd cine ar veni la aceste prelegeri.
Aşa că, aşteptăm vremuri mai bune :) căci numai aceasta şi ştim să facem, să aşteptăm.

39

Ion
14 august 2010 10:06

Apropos, Alexandru,
ai fost vreodată contactat din cei ce hotărăsc soarta ţării noastre pentru unele sfaturi, sugestii, păreri în ultimii ani?
Mulţumesc :).

40

Alexandru Culiuc
14 august 2010 10:14

Ion, prelegeri am tinut. Si in vara 2007, si in vara 2008 (in 2007 am facut si anunt/concurs pe site). De atunci n-am mai fost in MD. Intrebarea din comentariul 39 o voi lasa fara raspuns, sorry... (din mai multe motive).

41

Victor Petrov
15 august 2010 1:47

  • The Flying Pig are de toate: si decor frumos, si televizoare, si meniuri. Pacat ca au uitat numai sa angajeze chelnerite care stiu sa deserveasca si sa vorbeasca politicos, si bucatari care mai stiu sa pregateasca ceva in afara de fripturi. In rest, daca comanzi strict carne la gratar si bere, vei avea o experienta mult mai placuta decit mine (si ceilalti 7 prieteni cu care eram). 6/10 [mai mult pentru decor]
  • Loft e frumusel, scump si linistit, ca si un WC curat din gara de trenuri (decorul e diferit si glamour mai putin, ce-i drept). Ceaiul a fost delicios, haina a fost asezata pe cuier, scaunul a fost confortabil. Cind voi fi CEO, poate voi indrazni sa comand si mincare. In general, a fost interesant, poate daca eram intr-o alta companie merita 9/10, dar, pina atunci, 8/10.
  • Кавказкая Пленница: cindva, cind comunistii erau la putere, restaurantul in cauza avea preturi rezonabile, mai multa mincare in farfurii si taxele incluse in pret. Ghiciti ce s-a schimbat? Din pacate, d) all of the above. Eu, ca si Anatolie, dau vina pe Alexandru, PhD. Oricum, mincarea a ramas gustoasa, localul e destul de frumos, am fost deserviti bine si am ramas cu impresii placute. 9/10
  • Bier Platz nu a fost mentionat, cred. Merita 8.5/10, de fiecare data cind ma duceam acolo. At least it's consistent - one knows what to expect, chiar daca exista sansa sa stai linga o masa de compatrioti cu IQ mai mic ca temperatura camerei.

Cit despre comentariul lui Anatolie si (mai putin) al lui Boris:

Ce fel de obligatiune D-lor? Haideti sa ne uitam in ograda noastra, si nu la PhD-urile vecinilor!
Daca voi, cei care aratati cu degetul la Alexandru, nu aveti cunostinte sa indreptati economia Moldovei, atunci de ce presupuneti ca aveti destule cunostinte ca sa hotariti cine ar trebui sa o indrepte? Pot sa va compar numai cu babutele celea care zic: "Ionel, tu te pricepi la computere, vin-o te rog frumos si repara-mi frigiderul".
Voua, si tuturor celor care inca cred ca altii sunt datori sa va rezolve problemele, va prezint laitmotivul opiniilor Moldovenilor, pentru meditatie.

42

Ion
15 august 2010 8:57

Alexandru, niste critici la niste localuri...
http://15minute.md/

43

Lora
15 august 2010 13:24

http://www.allmoldova.com/sportive-fit/fitness/nim-yoga/video-open.html

aici stiam ca fac latino parties, incearca sa suni si sa afli programul pt august

44

Maxim
15 august 2010 13:32

În Booz Time, lîngă Muzeul Naţional de Istorie, în fiecare joi are loc Latino Party. Not to shabby. You could give it a try.

45

Anatolie
16 august 2010 0:19

Eu stiu ca sunt ipocrit Alexandru, in sensul ca regulile si standardele care le aplic asupra altora nu le aplic si asupra mea - asa si este. [Dar ca acest ipocrit de Anatolie (si acu chiar imi cer scuze de nemodestie) vine (sau trimite) cite 100 de tone de ajutor (utilaj medical etc.) in MD de fiecare data - e adevarat nu se prea vede, se mai duce si pe la primari corupti etc. se pot face mult mai multe.]

Insa este ceva ce tu cu totul nu a-i inteles in mesajul meu, nu era faptul ca inveti peste hotare etc, dar faptul ca nu vii in MD - dar de fapt vii in Las Vegas.

Acu uita-te atent la citi esti tu model - o droaie de 'Viorica si Ion' care considera: "mm hai sa consumam mai mult, sa nu protestam, si a fim cit mai docili si stiti ce?! dapoi inundatii si oameni saraci sunt peste tot" - iata na argumente.

Sa-ti spun eu, sa nu-ti spun, dar stii ca ai putea da si tu niste 'palme' celor 101+ mafioti si rechini din parlament si guvern. Greutatea unui amarit ca mine si greutatea unui Harvard PhD - a?
Oamenii isi vind rinichii cu 2000 de euro, si lumea-i disperata dupa ce asa numitele institutii ale statului i-au batut cel putin vreo 20 de ani..
Gata, promit nu te mai deranjez - pina la urma nu-i treaba mea ce faci tu, punct.

46

Alexandru Culiuc
16 august 2010 6:28

Anatolie, chiar dacă că „nemodestia” dumitale este bazata pe fapte, în ochii mei oricum rămâi ipocrit. Nu înțeleg care cuvânt din primul rând al acestei postări ți-a creeat probleme cognitive: „Ajung la Chișinău [...] după mai mult de doi ani de absență. [...] voi avea doar cinci zile.” Din context reiese clar că vin cu soția, care n-a mai fost în Moldova. Dumitale unde ți-ai fi dus soția într-o asemenea situație? La radiou, să asiste cum soțul trage într-o limbă necunoscută „palme celor 101+ mafioti si rechini din parlament si guvern”? Sau la guvern, unde Mr. & Mrs. Culiuc ar propune servicii de consultanță economică? Sau s-o duc să facă voluntariat în satele afectate de inundații?

Zici „pina la urma nu-i treaba mea ce faci”. Greșesti. Nu „până la urmă”, ci „de la bun început”. Adio.

47

Alexandru Culiuc
16 august 2010 6:51

@Ion (#42), 15minute.md e un site de infomercials. Nu am găsit nici un fel de critici acolo.

@Lora (#43), mersi pt. opțiunea sugerată, but it looks like the wrong atmosphere for the occasion. Presupun că la tusovcile lor „elevii” școlii practică mișcările învățate la școala de dans.

@Maxim (#44), n-ai citit atent postarea originală. Știu de Booz Time joi, însă eu nu voi fi joi seara în Chișinău.

48

Ion
16 august 2010 12:45

Interesant cum un post neutral ajunge să poarte în sine atâtea lucruri negative :(.

49

Valentina
17 august 2010 23:14

Foarte buna postare si de folos. Vom veni cu prietenul din Peru la vara '11 in Moldova. Bineinteles ca vom vizita si citeva localuri. Multumesc pentru postare.

50

Alexandru Culiuc
17 august 2010 23:47

Valentina, that was the point... Voi încerca să fac și un follow-up după vizitarea respectivelor locale. Poate va prinde bine și asta.

Prieten din Peru = boyfriend? Se pare că Marielle și eu nu sunt unicul cuplu moldo-peruan. Tre' de făcut un recensământ al membrilor „Asociația de Prietenie Moldovo-Peruane”.

51

Valentina
18 august 2010 19:01

:) Da, a mea iubire. Am facut cunostinta in Germania. Aici si locuim. Boris s-a nascut si a trait in Cusco.

Ar fi foarte interesant sa descrieti vizitele moldovenesti.

Cu mult respect,

Valentina
posibil membru al potentialei
"Asociatiei de Prietenie Moldovo-Peruane"

52

Petru Terguta
18 august 2010 21:29

Nu stiu daca ai auzit de Big Deal, este un local superdragut, chiar vis-a-vis de Odeon. Gatesc foarte gustos si au preturi destul de ok. Nu se fumeaza.

http://www.chisinaucityguide.com/2009/big-deal-cafe-in-chisinau/

53

Vitalie
4 septembrie 2010 8:25

Alexandru, buna ziua.
Pacat ca nu am stiut din timp ca vei fi la Chisinau, chiar asi fi dorit sa te cunosc. Sint sigur ca ai avut o agenda full dar oricum cred ca puteam gasi o fereastra... Asta e. Urmaresc, pe cat am posibilitate, dupa blogul tau si simpatizez stilul tau de comunicare si comportament. Este unul foarte apropiat de al d-lui Leonid Culiuc.
Sper ca in viitor pentru tinerii nostri "dotati" ofertele din tara sa nu fie mai proaste decat cele din'afara.
Asta nu inseamna ca nu-ti doresc succese acolo.

54

tanya
15 septembrie 2010 18:13

si eu vreau sa spun despre Big Deal (e vis a vis de cinematograful odeon, in demisol)

e un local unde poti sa fugi de zgomotul orasului, au o colectie de muzica impresionanta, jazz, chillout. contingentul de clienti e select : oameni de arta, artisti de teatru si pur si simplu oameni frumosi. Ethno Jazz Festival deja de citiva ani isi duc oaspetii straini acolo!!!

am avut posibilitate sa intru la bucatarie, desi partial poate fi vazuta si din sala... e foarte foarte curat acolo, la fel ca si in intreg localul.

ce sa mai zic, mincare foarte buna, atmosfera deosebita, interior stilat

PS. NU SE FUMEAZA!!!!!!!!!!

http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Chisinau-Moldova/Big-Deal/107340972647485?ref=ts

http://allmoldova.com/ro/catering/restaurants/big-deal/index.html

55

lia
8 octombrie 2010 7:55

56

health
19 octombrie 2010 17:31

n-am ajuns la chisinau dar sper sa reusesc sa o fac, nu pare prea rau...

57

=MAREA DACIE=
9 septembrie 2011 0:06

58

Alexandru Culiuc
9 septembrie 2011 2:35

Hahaha! Merci mult pentru link. Ziarul de gardă dă în bara a doua oară deja (de fapt a treia, căci data trecută au dat în bară dublu: unu și doi). Offf.. doar să găsesc ceva timp să răspund punct cu punct la aberațiile din ZDG.

59

gazetto.md
6 martie 2015 14:55

Daca cautati un restaurant unde se poate de mancat sushi delicioase atunci nu ezitati sa vizitati cafeneaua Gazetto.

Adauga Comentariu


HTML admisibil: a href, b, i, br/, p, strong, em, ul, ol, li, blockquote, pre